saturday activities 16.07 11 !

Assalamualaikum dan hyee u olls :) da seminggu kot aku ta hupdates belog an ? so ary ney nk curik mase yg ade ney hupdates belog.citer byk sgt tp ta taw nk citer yg ane dulu ! okey la aku nk citer pasal sehari sebelum sukan tahunan skola aku.ary pe erk ? urm,ary sabtu la coz esok nye skola aku ade sukan tahunan.meh sini nk citer sikit ;) 

Disebabkan kek coklat kukus yg aku dgn geng aku (bkn sume ) wt mase ary koperasi laris.so itew org suggest la kt cekgu suh jual lg time ary sukan msty laris lg.al maklum la kek sedap sgt *k fine da perasan tuhh.so cekgu pon on je la.mmg cekgu on je la coz cekgu just tolong beli barang aku dgn geng aku yg wt kek tuhh.*ta baek bersunggut J so cekgu suggest ary sabtu utk wt kek tuhh.itew org okey je coz ta de pe2 program kecuali g kenduri pacek kpd muden.mule2  tuhh plan 5 org nk g tolong tp alek2 4 org jr dtg.urm, ta pe la 4 org pon da cukup.

So pg sabtu tuhh dlm pukul 9 mucet dtg amek.mucet ajak g beli kueh jap.aku ta beli pon coz da bawak bekal cekodok mak yg buat.hehe :) smpy skola dlm 9 suku gitu la.ramai gak yg dtg ary tuhh.dorg sume tuhh ade yg sibuk berkawad, ade gak yg sibuk menghias khemah rumah sukan masing2 dan ade gak yg sibuk menyemak je ! cekgu ta dtg ag time tuhh.so g la duduk ats kerusi kt koperasi skola.borak2 jap sambil makan cekodok yg aku bawak tuhh.dalam bape minit tuhh cekgu akemarini dtg.aku g bukak pintu dila,mucet dan myra g angkt barang.

Da siap angkat sume barang.itew org start la wt keje.sume de tugas masing2.da siap wt adunan yg step 1 wt la adunan utk step 2.da time tuhh gak itew org wt dadih lak.wt 3 perisa laici,kaladi dan starwberi.cekgu sarifah time tuhh lak tengah wt nasi goring dan cekgu akemarini pulak tengah wt popia.wahh best giler asecm kt rumah lak :) siap de makan2 bagai.cekgu da siap cakap wt la cm rumah sendiri.fuhh ! mmg aku suke kalau gitu.haha.da siap isi kek dalam kukus aku g wt air myra g amek nasi goring utk kami berempat.da siap wt air cekgu cakap lau nk popia tuhh goring la.so aku goring je la.bak kata org rezeki jgn ditolak.hehe :) da siap goring tuhh duduk la nk prepare utk makan lak.cekge da cakap lau nk wt telur dadar goring la.budak2 ney mule cakap ta nk.aku pon ta goring la coz dorg da cakap gitu.tengah2 makan ney molek lak mucet suh g goreng telur.dea cakap ta de perasa lak dalam nasi tuhh.aku g je la goring utk dorg.aku mmg da bese wt keje gitu.*cewah ngade nye.huhu.then g toilet jap maklum la lau tangki da penuh sambil tuhh g la snap2 :)







Lepas tuhh g angkt kek coz da 1 jam kukus.urm, kek yg ney ta bape nk canteq la.best mmg best tp rupe nye ta cm yg itew org wt time ary koperasi.urm, redo je la coz da wt an.ta taw la terlebey sukat susu kot.so biar je la.cekgu cakap ta pe la nty canteq la lau da curah fudge.dalam 1 suku itew org balek la.cekgu terus otw ke kenduri pacek kpd muden.dila tumpang teacher dan myra lak ta nk g coz akak de da dtg amek.mule2 teacher suh naek dengan dea je tp aku dan mucet cakap la itew org naek motor datang skola.lg pon aku dan mucet nk balek rumah tukar pakai baju kurung.dalam 2 suku g la rumah muden.

Aku da taw jalan ke rumah muden tp ntah nape buley g salah masok jalan.ane ta nye kt situ de 2 papan tande.aku ney konfius la kejap.aku pon kona la ke kiri.smpy je kt simpang tuhh aku suh mucet tengok name pengantin tuhh.name pengantin tuhh nazli kot.alamak da salah masok la mucet.name pacek muden tuhh ramlee la.so u-turn balek g kona belah kanan baru betol rumah pangantin.haha :) lawak ase.smpy je kt situ Nampak bonda so terus je la g kt bonda.salam dengan bonda pastu suh bonda jaga tempat jap.aku dengan mucet g la amek makanan.sebelum g amek makanan jumpe lak dengan cekgu add maths.da siap amek makanan duduk la tempat yg bonda duduk td.tengah2 makan Nampak la naem,yunus dan muden tengah amek nasi.lepas tuhh duduk la dekat dengan aku dengan mucet.time tuhh dila da balek.duk la borak2 kejap pas tuhh g jumpe ustazah minta izin nk balek.g la salam ustazah dan balek.

Lepas tuhh mucet ajak g A to Z jap.dea cakap nk g beli kotak.g je la.smpy je situ dea ta beli pon.ane ta nye mahal sangat.kotak kecik lubang hidung smpy 5 ingget.*Nampak sangat menipu.hehe.urm, disebabkan ta de so mucet ajak la g tunas manje.lau taw kt tunas manje lg murah mmg ta g da kedai smpy ke batu 5 wt penat je ;(.beli la kotak tuhh.then mucet antar aku balek rumah dalam 3.30 kot.

Okey smpy sini je la story aku.k baibai wassalam.saranghae <3 <3

No comments:

Post a Comment