Tragedi kami berlima berulang !


assalamualaikum :) ary da lewat malam baru aku sibuk nk update blog ney.da lame ase aku ta care blog busyuk ney.ta de mood sangat nk update blog minggu lepas.to reader sory la aku terpaksa private blog aku ney.aku bukan suke sangat maen private2 ney tp disebabkan blog aku da nampak buruk so aku dengan tidak kerelaan aty mengprivatekan nye *de ke ayt tuhh.hissh aku ney da lari dr tajuk.okey malam ney nk story mory pe yg berlaku pd ary selasa baru ney.

ary isnin tuhh pegi jumpe cekgu sarifah duk tanye pasal bukak gerai utk ary koperasi.cekgu tanye la nk jual pe.so aku sebagai pengerusi kene la bertanggungjawab.bg la cadangan kt cekgu suh jual nasi lemak , minuman panas dan kek coklat moise.cekgu pon terus setuju tp aku dan ahli jawatan kuasa (ajk) yg laen la kene wt kek tuhh.aku ckp la sy okey je coz sy da pernah belajar dan pernah wt.then cekgu pon suh ary esok (selasa) balek lambat sikit coz nk wt kek tuhh.so aku , myra , mucet , dila , farhana g la bilik masak utk wt kek coklat tuhh.cekgu ta buley nk tolong coz cekgu de meeting pe ntah aku pon ta taw.so wt la same2 dgn dorg mengikut kepandaian masing2 *tipu je la pdhal tiru resipi cekgu.time tuhh sume de keje.mule2 tuhh aku dan mira duk sukat2 bahan nk wt kek la.mucet dan dila lak pegi beli air jambu kt depan skola.ary tuhh farhana baek aty tolong belanje.thanks farhana :)

lepas dila dan mucet balek aku dan mira pegi la surau menunaikan kewajipan masing2 dimuke bumi ney.dalam 3.30 gitu pegi naek ats sambung balek wt kek tuhh.da siap bancuh sume bahan tuhh itew org pon kukus la kek coklat tuhh.kukus kek tuhh dalam 1 jam gitu laa.time tunggu kek siap kukus duk la kumpul dekat2 dan borak2 la pasal "CINTA PERTAMA".bg aku agk sensitif sikit dengan tajuk tuhh.dorg sume nk taw sape org yg dalam post aku yg bertajuk "WHY" tuhh.mule2 mmg aku ta sedia ag nk bg taw sape2 pasal mende ney.tp dorg da pakse so aku citer je la.aku ta bg taw pon name org tuhh coz dorg mmg kenal org tuhh kecuali mucet.aku just citer cm ner buley suke kt mamat tuhh.itew org maen gilir tanye.lepas aku dila lak kene tanye dan seterusnye mira , ain dan mucet agk bernaseb baek coz itew org ta sempat nk tanye dea coz cekgu datang time tuhh.so itew org pon stop je la.

cekgu tanye la da masak belom kek tuhh.aku jawab la dalam 10 minit gitu laa nk masak.time tuhh itew org wt 2 adunan dan dapat hasilkan 4 biji kek.time nk angkat kek yg ke-4 aku dan mucet terkejut besar.nk taw nape ? itew org terkejut coz periuk kukus tuhh buley berlubang kt bawah dan pemegang tepi tuhh smpy buley cair.mase tuhh semue cm panik la termasuk la cekgu.naseb baek cekgu bekeng da balek lau ta mmg kene marah la dengan dea.cekgu ta taw nk sorok kt ane periuk tuhh.tibe2 dila nk kotak kosong kt situ jugak la.cekgu pon amek isi periuk tuhh dan letak kt bawah rak.nk taw nape periuk kukus tuhh buley berlubang ?cekgu pon cakap la yg itew org ney ta check yg air dalam periuk tuhh da kering.itew org mmg ta taw time tuhh.sume takot plus cuak coz pernah terjadi 1 tragedi yg berlaku kt kami berlima.first dulu time malidur rasul smpy kene balek pukul 6.30 ptg.yg ney la berlaku ag tragedi kt kami.naseb baek balek awl sikit dr ary tuhh.cekgu suh wt senyap je pasal periuk kukus tuhh.itew org ney mmg pandai lau bersubahat.haha :)

okey la smpy situ je la aku membebel sorg2 ney.ary pon da lewat malam so aku nk pegi beradu.kite jumpe ag yup ! kbaibai dan wassalam c:)




No comments:

Post a Comment