hangout and novel again ;)

assalamualaikum dan anyeong haseyo kalian ! 


ney citer pasal semalam.lepas balek sekolah da rancang nak pergi bank wat keluar duit biasiswa dan tolong akak bank in duit jubah konvo.lepas je solat kat surau sekolah kite orang pon bergerak ke seberang dengan menaiki jejantas.kite orang ta berani nak lintas jalan bagai depan sekolah.karang tibe2 mati katak depan tu.mintak la dijauhkan dari semua tu.amin :) 


kite orang naik bas dan berhenti kat terminal.dekat sikit nak pergi megamall.dalam pukul 3 suku gitu la kite orang sampai dan terus berjalan (ta kan nak berlari) pergi ke CIMB bank.hehe .sekejap je pergi bank sebab ta ramai orang.


lepas siap terus cau pergi mega.naseb baik mase tu ta ramai manusia de dalam mall tu.ta yah la bersesak2 an ? wat lemas je.tempat pertama kite orang tuju Popular.sue cakap nak beli pen, ain cakap nak beli novel , dila cakap nak beli buku nota kecik dan aku cakap jom la pergi.hehe :P 


sue dan dila pergi la mencari harta karun yang dea nak.aku dengan ain pulak sibuk duk membaca sinopsis novel.aku tolong ain carikan novel.jadi aku bagi la novel M.A.I.D kat dea.aku memang teringin nak beli sangat dulu tapi aku biarkan dulu.


mule ingat ta mau beli untuk bulan september sebab nak beli 2 terus bulan oktober.tapi mate aku ney terlebey rambang tengok novel kat situ.rase nak beli semua.mule2 nak cari novel Cinta Kontrak nak bagi ain beli tapi ta jumpe.lepas dorg semua bayar aku g la jalan2 kat sekitar rak novel tu dan tibe2 aku terjumpa la novel cinta kontrak.


mase aku tengah belek sinopsis novel lain aku terdengar perbualan macek belakang aku tu.dea cakap kat kawan dea yang dea nak cari novel cinta kontrak tapi ta jumpe.lepas je dapat novel tu terus aku pergi bayar sebab risau macek nampak novel tu.bak kata org siapa cepat dea yang dapat an ? jadi aku cepat la sebab tu aku dapat.hehe :) 


novel tu rase best sebab aku tengok novel ney ade dalam ranking 10 novel pilihan pembaca.da siap semua terus pergi makan sebab perut da berkeroncong irama klasik da ney.kite orang pon putuskan makan dekat McDonald.aku dengan dila ta makan McDonald tapi kite orang pergi beli makanan dekat KFC.naseb baik murah taw.


lepas semua da kenyang kite orang berjalan la mencari misi yang seterus nye.sue nak sangat beli pashmina.jadi aku tunjuk la dea kat kedai pakistan yang selalu aku beli tu.sue beli warna hitam dan ain beli warna biru aku rase.


da selesai semua tu meneruskan perjalanan kite orang ke kedai bata sebab aku nak beli kasut sekolah.kasut sekolah aku da bocor tahap maksimum la.aku da gune kasut tu 1 tahun 3 bulan taw.cam ner ta haus tapak lama gile kot gune ! dapat la beli kasut RM 15.dan seterusnye kite orang pon balek.malam semalam lenguh giler kaki balek mandi makan dan tidur sampai pagi.ta sedar pe da tu.k la baibai dan wassalam <3<3

cover depan !

sinopsis !

kat rumah ney 3 biji novel tebal sedang menunggu aku untuk dibaca lepas abes SPM 2011 ! da ta sabar rase nye nak baca ney.kalau ta pekse da la aku layan abes novel tu ;) hehe


No comments:

Post a Comment