Persiapan ke PLKN : part 2

assalamualaikum dan hai semua ;) 


[hari aku dress-up simple je. jean,blouse dan tudung biasa. tak de berselendang-selendang dah. hehe]


hari ney nak sambung lagi tentang persiapan aku sebelum pergi pkn. hari keluar bandar dengan mak dan adik-adik. keluar beli barang aku sekali dengan yang adik aku 2 dua tuhh. sorg duduk asrama dan sorg lagi sekolah kat kawasan rumah aku je. aku keluar rumah tadi lepas sembahyang zohor. tahan teksi dan berhenti kat komplek teruntum. mak dengan adik bongsu aku pergi bank bsn dan aku dengan adik aku sorg lagi pergi bank cimb untuk buat keluar duit biasiswa. 


dalam 15 minit aku dah siap dan terus pergi kat mak. no giliran mak lambat lagi jadi keluar bank pergi cari kasut dan beg sekolah adik aku. terus pergi ambil speck aku yang tukar bingkai tuhh. alhamdulillah dah siap. nasib baik tak payah bayar. jimat duet mak aku. hehe ;) lepas siap tuhh kitaorang pergi the store. aku nak pergi beli seluar track. mula-mula aku je beli tapi tiba-tiba je semua nak beli termasuk mak aku. nak dekat rm100 jugak la melayang.


[ganas nak mampus guna speck sampai patah]


dah siap tuhh mak ajak pergi bank balik tengok no giliran. rupa-rupanya baru no 93 tapi no mak aku 160. berjanggut la tunggu no giliran. bagi menghilangkan bosan aku duduk dalam bank lama-lama aku cakap kat mak nak pergi Darul Ansar tengok buku. sampai je situ terus belek-belek buku yang terkini. memang banyak la buku yang baru keluar. lama jugak aku tak pergi situ beli buku. maklum la saja sebelum ney sibuk pergi popular beli novel. buku islamik-islamik ney aku dah kurang membeli. jadi tadi cari la buku yang boleh menarik minat aku untuk membaca. aku simpan tajuk buku yang aku nak beli dalam henset. lepas habis plkn terus serbu beli. banyak sangat perancangan aku lepas habis plkn. 


dalam pukul 4.30 pm baru mak aku siap berurusan dengan pihak bank. bapak lama duduk dalam kuantan parade. terus pergi aida's conner sebab perut kitaorang dah menari joget lambak suruh diisi. lepas melantak terus pergi ke hari-hari. 


masuk je hari-hari mesti pekerja situ cakap 'selamat datang'. setiap orang yang masuk situ mesti dorg cakap gitu. tak penat kah ? bila keluar pulak mesti dorg cakap 'terima kasih.datang lagi'. memamng ayat tuhh je la keluar dari mulut dorg. dah siap beli barang kat hari-hari terus pergi mydin sebelah tuhh je. 


masuk mydin cari la sikit barang aku dan adik. tak banyak pon beli sebab akak dah janji nak keluar dan belanja esok cari barang lagi. jadi beli barang yang biasa-biasa saja la. k la sampai situhh saja. k baibai dan wassalam ;)





No comments:

Post a Comment