Fitrah Kasih !


Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta...benihkanlah cintaku kepada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada-Mu agar bertambah
kekuatanku untuk mencintai-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta...jagalah cintaku kepadanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh hati...izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut kepada-Mu agar aku tidak terjatuh dalam
jurang cinta semu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh hati...jagalah hatiku kepadanya agar tidak
berpaling selain kepada hati-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku rindu...jagalah rinduku kepadanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu...janganlah kenikmatan
itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga
malam terakhir-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh hatu kepada kekasih-mu...jangan biarkan
aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru
manusia kepada-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Halalkan aku merindui kekasih-Mu...jangan biarkan aku
melampaui batas sehingga melupakan aku kepada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu.



                                                      

No comments:

Post a Comment