last hangout with my buddies +_+


Assalamualaikum dan anyeonghaseyo ;)


Lame nye ta menghupdates belog busyuk ney.sedey sangat sebab tenet kat rumah kena potong ta bayar 2 bulan.hehe.tu la ta buleh nak online.bukan ta nak bayar tapi mak aku saje ta nak bayar sebab risau aku asyik online je.aku ney ta sedar diri lagi sebenarnye nak SPM tahun ney.ney pon aku online kat kafe.

Hari ney aku nak berceloteh pasal hangout terakhir dengan buddies aku semalam.best la hangout semalam.kita orang keluar  lepas zohor.dalam 2.30 petang sume da de kat megamall.sampai t uterus pergi panggung wayang.tengok jadual wayang hari semalam.kita orang nak tengok citer Bini-biniku Gangster.tengok jadual pukul 2 petang ada tapi da lepas 35 minit gitu.ta best la tengok separuh je.jadi kita orang amek la tiket pukul 4 petang.

Lepas tu pergi makan sebab semua da mengadu lapar termasuk la aku.jadi turun bawah pergi la tengok KFC,MC DONALD dan PIZZA penuh giler macam ikan sardin aku tengok.memang ta de tempat kosong la.jadi kita orang pon buat keputusan pergi Popular dulu.jap lagi ta payah pergi da.semua sibuk nak beli barang untuk pekse nanti.aku pon termasuk la jugak sibuk beli kalkulator untuk adik nak pekse PMR selasa ney,beg untuk simpan laptop cute miut dan pen untuk pekse nanti.naseb baek aku buleh kawal mata supaya ta pandang novel yang berlambak kat atas rak kat situ.padahal mula2 aku sampai tu aku saje je nak pergi tengok novel jap tapi da kena halang dengan macek anum.dea memang taw aku ney jenis pantang kalau jumpa novel.kot2 buleh jadi giler.hehe.da siap beli barang suruh macek soleha bayar sekali sebab malas la nak beratur panjang2.

Da siap bayar semua barang.kita orang pergi la balek kat tempat makan yang penuh macam sardine tadi.terpaksa la redo beratur panjang sebab kita orang da lapar sangat dan ta buleh nak tahan perut daripada menari balet ;) aku,macek anum,macek soleha dan macek dila makan KFC.macek sue,macek ain dan macek nadila pulak makan MC Donald.kita orang bungkus je sebab memang ta sempat da nak makan kat situ.keluar popular pon da pukul 3 suku.macek anum ta abes2 buat aku panik sebab risau ta sempat nak pergi panggung.da la masa tu jam da nak dekat pukul 4.aku cakap je la sempat nye pergi tengok.akhir sekali kita orang siap la beli dalam pukul 4 dan terus gesa2 nak tingkat atas pergi panggung.makanan yang kita orang beli tadi semua nye simpan dalam beg ta nak bagi orang yang jaga tiket tu nak sebab ta buleh bawak masuk tapi air yang kita orang minum tu kena tinggal kat luar.tapi macek sue bapak bagus dea pergi sorok makanan dan minumam dalam beg jadi air dea ta payah la tinggal kat luar.kita orang cuma terlambat 5 minit gitu la.lagi pon citer baru je mula.masuk je orang yang jaga dalam tu tanya kerusi numbor berapa.bagi je la tiket tu kat orang tu.ramai giler pergi tengok citer tu.penuh kerusi dalam tu.

Masa tengok citer bini-biniku gangster tu ta kering gusi la.penat taw ketawa.citer dea memang best la.citer tu berkisarkan komedi romantik.sesuai sangat shaheizy sam dengan yana berlakon.dua2 pandai buat lawak.yang masa yana dengan intan ladyana bergaduh tu memang best la menjadi pulak tu.masa akhir citer tu mesti pelik sikit sebab lain yang terjadi daripada yang awal citer.sape ta pergi tengok lagi memang rugi la.hehe ;) dalam 5 lebeh kita orang keluar panggung.kita orang pergi la amek air kat kuanter yang kita orang tinggal tadi.macek dila cakap macek mucet de kat depan panggung wayang tunggu kita orang.kita orang lepas amek air terus serbu tandas.semua ta tahan da.macek dila pergi cari macek mucet ta jumpa2.secara kebetulan je macek mucet nak ikot sekali dengan kita orang.patotnye dea nak balek da sebenarnye.mula2 dea keluar dengan ‘dato’ lepas tu baru datang dekat kita orang.mula macek mucet datang kat kita orang  aku saje buat merajuk gedik plus manja sebab dea cakap ta nak keluar alek2 de je keluar.haha

Lepas da siap melepas kan hajat yang terpendam.kita orang pergi la cari tempat nak makan.dan kita orang dapat la tempat kat depan Mc Donald.makan la kat situ sambil berposing2.da siap makan jam pulak da pukul 6 lebeh.kita orang berjalan pulak ke Mydin untuk mencari barang yang ta cukup lagi beli.macek sue,macek ain dan macek nadila ta masuk.dorang tunggu je kat luar.aku cari ketas kajang,pembaris dan salotep.macek dila,macek soleha dan macek mucet cari barang dorang.macek anum cuma jadi peneman je.lepas da siap bayar terus berjalan pergi KP.dalam perjalanan tu aku singgah kedai buku jap nak beli majalah DARA.

Kita orang semua da nak balek kecuali macek dila dan macek soleha je ta balek.dorang de lagi barang nak beli.jadi aku berenam je la balek dulu.kita orang terpakse berhimpit dalam 1 teksi.tapi aku ta la berhimpit sebab aku duduk depan.hehe.sian korang ta pe2 keryah paham.macek sue,macek ain dan macek anum behenti depan sekolah,macek nadila pulak behenti kat depan rumah murah.aku dengan macek mucet behenti kat lorong rumah aku.kita orang istimewa sikit sebab pacek teksi tu duduk dekat dengan rumah aku jadi dea cakap buleh hantar dekat dalam aku okey je la.haha ;P lepas je sampai rumah terus hantar macek mucet kat rumah dan lepas tu mak ajak pergi pasar malam.jadi pergi je la walaupon kaki da lenguh abes ney.

Okey sampai situ je la aku nak berceloteh untuk hari ney.esok aku sambung lagi yup.k la baibai dan wassalam.





No comments:

Post a Comment