Persiapan ke PLKN : part 1

assalamualaikum dan hai semua. 


[okey budak kat atas ney semangat nak pergi plkn ! haha ]


fuhh ! lega nya dapat rehat kejap. tadi sibuk basuh pinggan kat dapur. alamak ! lagi 8 hari je lagi aku nak pergi plkn. tiba-tiba pulak teresaited nak pergi. haha. sekarang ney sibuk nak buat persiapan sebelum pergi. ary kelmarin aku ada dapat surat dari pihak plkn la. jadi semalam abah suruh pergi check kesihatan kat klinik bandar kuantan. mak datuk bapak punya jauh klinik tuhh. naseb baek pergi dengan abah kalau pergi sendiri memang lenguh lutut la nampak nya. hehe. 


mula-mula pergi dalam pukul 11 lebih. sampai je kat klinik tuhh ada makcik kat kuanter tuhh cakap doktor nak stop dulu dan sambung semula dalam pukul 3. hisss, dah la orang datang penat-penat suruh pulak datang kejap lagi. jadi aku suruh la abah hantar aku kat kuantan parade sebab pagi semalam soleha ada mesej aku kalau aku keluar bandar ary semalam dea suruh teman dea sebab dea sorang je kerja semalam. jadi aku teman la dea dari pukul 12 sampai la pukul 3. lama jugak la aku duduk kat dea. sambil-sambil tuhh kita orang borak-borak kalau tak ada pelanggan datang butik tuhh. dalam 1 setengah aku pergi solat zuhur kejap. lepas tuhh pergi kat soleha balik dan duduk sekejap sementara tunggu abah datang ambil aku. 


dalam pukul 3 aku pergi la tempat yang aku suruh abah tunggu. abah dah sampai dan terus pergi la balik klinik tuhh. masuk dalam dan cakap la nak check kesihatan untuk plkn. pakcik tuhh nak tengok borang sejarah penyakit. alamak ! aku tak bawak la pulak. pakcik tuhh suruh aku pergi klinik kurnia yang belakang kedai ikan masin tuhh ary isnin. YA ALLAH ! kenapa tak cakap awal-awal boleh check kat situ je. tak payah la aku susah-susah pergi jauh menjenuh padahal yang dekat ada. lagi pun salah aku jugak sebab lalai bawak borang tuhh. aku ingat borang tuhh tak nak guna jadi aku tak bawak la sekali. menda remeh temeh pun aku tak peka. kalau tidak semalam jugak aku siap check kesihatan. abah marah la aku bila dapat tahu pasal tuhh. penat jugak telinga aku mendengar nya. jadi ary isnin la aku kena selesaikan semua borang tuhh. k baibai dan wassalam. nanti aku sambung lagi persiapan aku nak pergi plkn !

so moral the story, aku kena lebih peka dengan hal yang remeh temeh supaya aku tak cuai lagi macam semalam !

No comments:

Post a Comment