Persiapan ke PLKN : part 3

assalamualaikum dan slam sejahtera semua ! 


hari ney aku selesaikan urusan membeli barang nak bawak pergi plkn. pagi tadi ada temu janji dengan doktor. patotnya aku temu janji bulan depan tapi aku kan dapat plkn takkan nak balik kot pergi hospital. malas sik ! jadi pergi la tadi sorang-sorang. mula-mula suruh abah hantar tapi abah pulak lambat balik dari hantar akak kursus cikgu tadika. jadi terpaksa la pergi naik teksi. nasib baik sampai je perhentian bas teksi ada. memang dah rezeki la katakan. kejap je pergi hospital. 


lepas tuhh mesej soleha tanya dea kerja tak sebab ingat nak lepak dulu kat dea sebelum balik. jadi pergi la kat tempat kerja dea. pergi makan dan jalan-jalan sambil teman dea beli baju. dalam pukul 12 suku aku bergerak balik. mula-mula tak nak balik sebab akak cakap nak datang ambil aku dan terus pergi beli barang aku yang terbengkalai tuhh. akhir-akhir tak jadi pulak jadi dea suruh aku balik dulu dan pergi semula lepas orang siap sembahyang jumaat naik motor. 


dah sampai rumah makan dan sembahyang. dalam 3 suku aku pergi la. mula-mula pergi MPK sebab mak suruh bayar cukai pintu. duduk situ bapak punya lamanya penat tunggu no giliran. dalam 4.45 pm baru siap. terus je pergi mydin. tak lama pun duk dalam mydin tuhh. dalam sejam cari barang terus balik. tapi singgah sekejap cowboy pergi beli bakul kecik nak isi barang mandian nanti. sampai rumah dalam 6.30 pm. 


memang penat la hari ney. seharian aku berjalan. esok nak keluar bandar lagi. tapi bukan nak pergi beli barang dah ney keluar sebab kazen aku dah janji nak belanja aku main boling sebelum aku pergi plkn. jadi esok keluar sekadar enjoy-enjoy. hehe. k la baibai dan wassalam ;)

barang-barang aku tak kemas lagi ! sempat ke nak buat semua esok ? risau ada yang tertinggal nanti.


No comments:

Post a Comment