Kad Siswa !


Assalamualaikum dan selamat pagi warga dunia :) 
yeayy, ketemu lagi. semenjak cuti semester sampai cuti dah habis ni rajin betul aku menaip coretan baru dekat belog yg dah berbula-bulan dipenuhi habuk agak-agaknya dah beranak pinak kott. hehe :) mungkin skrg ni masih ada masa lapang boleh la menaip entri baru. nanti nak dekat final exam mmg tak ada la nak menaip entri baru. kot-kot bukak saja pon tak sempat. apa-apa boleh berlaku kan ? kita hanya merancang dan Allah jugak merancang tp sebaik-baik perancangan adalah rancangan Allah. 

okay, jom kita mula menaip coretan seterusnya. nanti makin panjang pulak bebelan aku yg entah apa-apa. korg ada kad siswa ? mesti la ada kan. korg dapat dulu dr aku. semalam ada perjumpaan utk semua budak perempuan pukul 12 dekat dewan mat kilau. aku tahu dah utk apa perjumpaan tu kalau bukan nak bagi kad siswa sbb dekat hostel dah tampal memo tentang perjumpaan ni. jd lepas je habis kuliah akaun pukul 12 terus pergi dewan. nak cepat ambik dan cepat balik bilik tp bukan mempercepatkan urusan tp melambatkannya. ambik kad tu ikut abjad nama. bg nama aku senang la huruf K je tp kawan aku yg lain mmg susah la nk cari kaunter. nama aku yg senang pon tak jumpa-jumpa kaunter. dengan ramai macam sardin dalam dewan tuu mmg tak akan dapat jumpa la. akhirnya kitaorg keluar pergi makan dulu lepas makan baru datang balik dewan pergi ambik. perut tak payah cakap entah lagu apa dimainkan pon aku tak tahu.

pergi makan dalam 45 minit. dah siap makan terus pergi dewan balik. nasib baik org dah makin sikit. masuk-masuk terus cari kaunter abjad nama. aku sekejap je ambik maklum la nama yg bermula dgn huruf K bukan ramai pon tu senang cari. lega rasa lepas pergi ambik. dah dapat apa lagi terus la balik bilik tp singgah kejap dekat foyer. macam biasa la aku ni tak boleh putus dgn bahan bacaan. tengok surat khabar kejap. molek je nak naik bilik org azan.


okay, jd sampai disini dahulu coretan aku. nanti aku coretkan entri yg baru. mungkin coretan lepas ni new collection dr aku :) jangan lupa baca taw ! syukran jazilan kpd yg sudi singgah sebentar di laman coretan harian aku yg tak seberapa ni. may Allah bless all of you. in shaa Allah amin.
Jazakallahu Khairan Kasira. Wassalam :)   
                                                               
                                                                                     

No comments:

Post a Comment